Zarządzanie
1. POMOC W ORGANIZOWANIU WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ
- przygotowanie zawiadomień, projektów uchwał i prowadzenie pierwszego Zebrania Ogółu Właścicieli Lokali, określenie w umowie sposobu zarządu nieruchomością wspólną, zmiana określonego sposobu zarządu nieruchomością wspólną
- pomoc w przejęciu nieruchomości od dewelopera, gminy, spółdzielni mieszkaniowej, poprzedniego zarządcy
- uzyskanie numeru statystycznego REGON
- założenie rachunku bankowego wspólnoty mieszkaniowej w wybranym banku
- zgłoszenie do właściwego urzędu skarbowego w celu uzyskania Numeru Identyfikacji Podatkowej NIP
- przystąpienie lub rezygnacja od podatku od towarów i usług VAT
- składanie do urzędu skarbowego zwolnienia ze składania sprawozdań miesięcznych
- pomoc w tworzeniu statutu wspólnoty mieszkaniowej oraz regulaminu porządku domowego
- określenie szczegółowych granic nieruchomości wspólnej, w ramach których wszelkie prace finansowane będą z funduszu wspólnoty (poza tymi granicami koszty prac ponoszą właściciele lokali lub najemcy)
- wybór sposobu prowadzenia rachunkowości wspólnoty mieszkaniowej, a wraz z nim zasad rozliczania na poszczególne lokale kosztów świadczeń ponoszonych z funduszy wspólnoty
- ustalanie wysokości zaliczek wnoszonych przez właścicieli lokali na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością wspólną.
2. ZARZĄDZANIE I ADMINISTROWANIE
- prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców
- potwierdzanie uprawnień do przebywania w lokalu
- negocjowanie, podpisywanie i renegocjowanie dotychczasowych umów z przedsiębiorstwami dostarczającymi do budynku energię elektryczną, cieplną, gaz, wodę, usuwającymi nieczystości stałe i płynne, świadczącymi inne usługi dla nieruchomości
- prowadzenie książki obiektu budowlanego
- reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa przed osobami fizycznymi i prawnymi, urzędami państwowymi, organami administracji samorządowej, pocztą, bankami
- obliczanie i obciążanie właścicieli kosztami utrzymania części wspólnej nieruchomości zgodnie z uchwałą właścicieli lokali
- udzielanie każdemu z właścicieli lokali, na każde jego życzenie, wyczerpujących informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością oraz o stanie rozliczeń z tytułów wymienionych w punkcie poprzedzającym, w zakresie dotyczącym ich lokali
- przedstawianie zarządowi wspólnoty mieszkaniowej do zaakceptowania sprawozdania finansowego oraz opisu działalności merytorycznej za ostatni rok, w terminie do końca marca każdego roku, które to sprawozdania będą stanowiły podstawę do udzielenia zarządowi wspólnoty absolutorium przez Zebranie Ogółu Właścicieli Lokali Wspólnoty Mieszkaniowej
- wykonywanie na polecenie zarządu wspólnoty lub na wniosek właścicieli lokali dysponujących co najmniej 1/10 udziałów w nieruchomości wspólnej wszelkich czynności związanych ze zwoływaniem zebrań oraz powiadamianiem właścicieli lokali o treści uchwał podjętych w drodze indywidualnego zbierania głosów pod uchwałą
- wyszukiwanie lokali przeznaczonych na zebrania Wspólnoty Mieszkaniowej (opłacenie takiego lokalu jest kosztem ponoszonym przez wspólnotę)
3. PROWADZENIE KSIĘGOWOŚCI I EWIDENCJI POZAKSIĘGOWEJ
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej dla Wspólnoty Mieszkaniowej
- rozliczanie wszystkich poniesionych nakładów i kosztów związanych z nieruchomością wspólną pomiędzy wszystkich właścicieli proporcjonalnie do ich udziałów
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości
- przechowywanie i zabezpieczenie, a w stosownym czasie archiwizowanie dokumentów wspólnoty i dokumentacji dotyczącej nieruchomości w siedzibie firmy a także sporządzanie lub zlecanie sporządzenia takiej dokumentacji odpowiednio do wymogów przewidzianych przepisami.
4. OBSŁUGĘ BANKOWĄ
5. OBSŁUGĘ PRAWNĄ WRAZ Z WINDYKACJĄ NALEŻNOŚCI
6. USŁUGI W ZAKRESIE UTRZYMANIA CZYSTOŚCI
- zapewniamy usługi utrzymania czystości w stawkach uzależnionych od specyfiki danego budynku wspólnoty
- częste kontrole administratora osób sprzątających pod względem rzetelnego wykonywania powierzonych im obowiązków ze szczególnym uwzględnieniem substancji chemicznych stosowanych do utrzymania należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców oraz jego otoczenia
- w okresie zimowym kontrola stanu nawierzchni chodników na terenie wspólnoty, usuwania śniegu, posypywania piaskiem i skuwania lodu
- kontrolowanie na obszarze wokół budynku wszelkich nieprawidłowości, np. wycieków wody, zniszczeń wywołanych siłami przyrody, stanu oświetlenia, stanu chodnika.
- przeniesienie odpowiedzialności, uchwałą Wspólnoty Mieszkaniowej, na właścicieli zwierząt domowych za nieczystości i szkody powstałe przy wyprowadzaniu zwierząt.
7. NADZÓR NAD BIEŻĄCĄ KONSERWACJĄ I PRZEGLĄDAMI TECHNICZNYMI
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji
- nadzór przy usuwaniu awarii i ich skutków w nieruchomości
- nadzór i terminowe wykonywanie remontów bieżących zgodnie z planem przyjętym na dany rok kalendarzowy uchwałą właścicieli lokali
- dobór firmy konserwującej domofony, antenę zbiorczą i urządzenia dźwigowe ( windy, podnośniki) uzależniamy od ich typu, wieku i stanu eksploatacji, po przeprowadzeniu postępowania ofertowego
- nadzór inspektorów nadzoru budowlanego, okresowe kontrole ogólnobudowlane, instalacji wodno-kanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych
- zlecanie i nadzór rocznych i pięcioletnich kontroli budynku i instalacji w nim się znajdujących zgodnie z przepisami prawa budowlanego
- planowanie niezbędnych remontów
- sporządzanie wstępnych kosztorysów remontów oraz wyszukiwanie kontrahentów oferujących najkorzystniejsze warunki wykonania zaplanowanych prac
- bieżące informowanie zarządu wspólnoty o stanie technicznym nieruchomości i stopniu zaawansowania przeprowadzanych prac remontowych.
8. WYWÓZ NIECZYSTOŚCI STAŁYCH I GABARYTÓW
- realizowanie i kontrolowanie ustaleń umowy dotyczącej wywozu nieczystości.
9. UBEZPIECZENIE BUDYNKU
- przygotowanie różnych wariantów ubezpieczenia oraz zestawienie ofert kilku towarzystw ubezpieczeniowych w celu wybrania najkorzystniejszej opcji.
Zajmujemy się:
- Zarządzaniem Umowami Najmu,
- Wynajmem i rekomercjalizacją poprzez analizę aspektów prawnych, spraw finansowych, technicznych oraz marketingu i promocji obiektu,
- Zarządzaniem finansami,
- Zarządzaniem obiektem,
- Obsługą marketingową,
- Zarządzaniem projektem
Gwarantujemy:
- obsługę prawną,
- pozyskiwanie najemców i sporządzanie umów najmu,
- nadzór nad utrzymaniem nieruchomości w optymalnym stanie technicznym,
- reprezentowanie właściciela w kontaktach z najemcami, dostawcami mediów, urzędami,
- organizowanie przepływu opłat czynszowych i eksploatacyjnych,
- pomoc w sytuacjach awaryjnych,
- ubezpieczenie nieruchomości
Jeśli chcesz byśmy przygotowali dla Ciebie indywidualną ofertę – skontaktuj się z nami.
Zapewniamy:
- kontrolę bieżących opłat czynszowych i eksploatacyjnych,
- nadzór stanu technicznego lokalu i jego elementów składowych,
- rozliczenie najemcy po wygaśnięciu umowy
Doradztwo w zakresie rewitalizacji obiektów
- Audyty rynkowe, komercyjne i operacyjne,
- Audyty firmy zarządzającej,
- Badania i analizy rynkowe,
- Strategie repozycjonowania,
- Strategie przebudowy, modernizacji, rewitalizacji obiektów,
- Plany rekomercjalizacji i marketingu,
- Plany wdrożenia i realizacji.
Doradztwo w zakresie procesu zarządzania nieruchomościami
- Przygotowanie obiektu do otwarcia,
- Zarządzanie umowami najmu,
- Administracja i bieżące utrzymanie obiektu,
- Zarządzenie relacjami z najemcami,
- Księgowość operacyjna czyli fakturowanie przychodów, rozliczenie kosztów opłat eksploatacyjnych, ściąganie należności i monitorowanie płynności finansowej,
- Maksymalizacja przychodów z najmów krótkoterminowych,
- Zarządzanie firmami serwisowymi,
- Współpraca i koordynacja pracy firm zewnętrznych,
- Raportowanie.
- prowadzenie dziennika konserwacji budynku,
- bieżącą konserwację obiektu (konserwację zamków, wymianę przepalonego oświetlenia wewnątrz i na zewnątrz budynku, itp.),
- bieżącą kontrolę nad urządzeniami takimi jak: kotły, pompy, separatory oleju, wentylatory, windy, bramy garażowe, instalacje grzewcze, instalacje elektryczne,
- pogotowie konserwatorskie,
- utrzymanie w należytym stanie technicznym budynku i urządzeń technicznych przez:
- zlecenia usuwania awarii i dokonywania napraw,
- zapewnienie bieżącej konserwacji napraw i remontów przez specjalistyczne służby konserwacyjne i remontowe,
- zapewnienie wymaganych prawem okresowych przeglądów budynków i instalacji technicznych, realizacja zaleceń zawartych w protokołach z okresowych przeglądów technicznych budynków,
- przygotowywanie ujętych w planie gospodarczym remontów jak opracowanie zakresu remontów, przygotowywanie zapytań ofertowych, zbieranie ofert na wykonanie remontów, ocena otrzymanych ofert,
- dokonywanie stosownych zgłoszeń dot. planowanych remontów np. do Dzielnicowych Wydziałów Architektury, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego itp.,
- przygotowanie umów z wykonawcami robót,
- nadzór, odbiór techniczny i końcowe rozliczenie wykonanych robót,
- doradztwo techniczne w zakresie obsługi technicznej nieruchomości,
- prowadzenie książki obiektu budowlanego.
- prowadzenie ksiąg rachunkowych, obsługa rachunku bankowego,
- prowadzenie sprawozdawczości dla urzędów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przygotowywanie i przekazywanie indywidualnych rozliczeń kosztów i zaliczek na poczet utrzymania mediów nieruchomości,
- przechowywanie dokumentacji statystycznej i księgowo – rozliczeniowej
W ramach wynagrodzenia za administrowanie zapewniamy :
- Reprezentację Wspólnoty przed organami administracji państwowej i samorządowej,
- Reprezentację Wspólnoty w stosunkach z właścicielami,
- Opracowanie uchwał i innych aktów normatywnych Wspólnoty (regulaminów, statutów),
- Prowadzenie rejestru uchwał właścicieli lokali i dokumentacji z zebrań Wspólnoty,
- Przygotowywanie projektów umów,
- Weryfikację stanu prawnego nieruchomości,
- Przygotowywanie procedur prawnych lub innych procedur koniecznych dla ściągnięcia zaległych opłat oraz innych należności związanych z nieruchomością,
- Przygotowywanie dokumentacji do pozwów o zapłatę należności Wspólnoty przeciwko dłużnikom.
Współpracujący z nami radcowie prawni specjalizujący się w problematyce mieszkaniowej w imieniu właścicieli lokali wspierają proces dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji od deweloperów i wykonawców robót budowlanych, opiniują najważniejsze umowy i uchwały oraz pomagają w rozwiązywaniu bardziej złożonych problemów prawnych.